
Kdo jsem a jak pracuji
Jmenuji se Markéta Hrkalová, jsem psycholožka a psychoterapeutka specializující se zejména na práci s dětmi a rodinami. Kromě své profese jsem také máma dvou dětí, manželka a dcera. Tyto role nejsou jen součástí mého života, ale i důležitým zdrojem, který mi umožňuje lépe vnímat a chápat pocity a potřeby klientů. Narodila jsem se v roce 1988 v Praze, kde stále žiji a pracuji. Ráda čtu, cestuji a poznávám nová místa, nové lidi a nové chutě.
Při své práci kladu důraz na vytvoření bezpečného a důvěrného prostředí, kde klienti mohou otevřeně sdílet své pocity a myšlenky. Kromě rozhovoru využívám i neverbální techniky. Zejména s dětmi ráda pracuji hravě, pomocí kreseb, pískoviště, terapeutických karet nebo obrázků, což jim umožňuje lépe vyjadřovat své emoce a objevovat řešení situací zábavným a přirozeným způsobem.
Zachování mlčenlivosti je pro mě samozřejmostí. Řídím se etickým kodexem psychologické profese. Pracuji pod pravidelnou supervizí (rodinná a párová terapie – PaedDr. Michael Chytrý, psychoterapie dětí – Mgr. Soňa Procházková, Dis., Terapie hrou – Mgr. Barbora Sládeková).

Členství v asociacích

ČAP (Česká asociace pro psychoterapii)
Soft (Společnost rodinných a systemických terapeutů)
Vysokoškolské vzdělání
V roce 2015 jsem složila státní závěrečnou zkoušku z Poradenské psychologie v magisterském studium jednooborové Psychologie na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně.
Ve druhém ročníku psychologie jsem začala dálkově studovat Speciální pedagogiku na Pedagogické fakultě MU. Úspěšně jsem dokončila pět semestrů, avšak po návratu do Prahy jsem z pracovních důvodů studium ukončila a rozhodla se věnovat naplno psychologii. Ze studia speciální pedagogiky i následné pracovní praxe v tomto oboru však čerpám dodnes.


Psychoterapeutické výcviky
Výcvik v integrované rodinné terapii
V letech 2017 – 2021 jsem absolvovala Výcvik v integrované rodinné terapii v institutu Petra Boše – Anima terapie, o.s. u Dr. Jitky Vodňanské, Mgr. Zdeňka Macka, Mgr. Šárky Palečkové Peškové, Mgr. Jana Hovorky a PhDr. Jarmily Tolimatové v celkovém počtu 760 hod.
Výcvik v Terapii hrou
Od roku 2024 jsem ve výcviku Terapie hrou v PTI – Play Therapy Institute u Mgr. Zuzany Dubekové a Mgr. Barbory Sládekové v celkovém počtu 112 hod.
!V rámci výcviku Terapie hrou přijímám do listopadu 2025 klienty do herní terapie za sníženou cenu!
Další kurzy a vzdělávání
Kurz kompletní krizové intervence
2015-2016 Telefonická intervence a intervence tváří v tvář – Déčko Liberec, 150 hod.
Kids´Skills
2024-2025 Aktuálně jsem ve výcviku zaměřeném na praktický trénink terapeutického přístupu zaměřeného na řešení při práci s dětmi. Hlavním východiskem je model Kids‘ Skills – Dalet, Mgr. Leoš Zatloukal, Ph.D. et Ph.D., Mgr. Pavel Vítek, PhDr. Daniel Žákovský, Mgr. Klára Rouchalová, Mgr. Petra Chytilová, Mgr. Katarina Medzihorská, 48 hod.

Sandplay
2024 Základní kurz Sand Play – technika terapeutického pískoviště – Mgr. Alžběta Michalčíková, 16 hod.
2024 Trénink terapeutického vedení Sandplay – Mgr. Alžběta Michalčíková, 18 hod.
2025 Vývojová dysfázie a selektivní mutismus u dětí – ČAP, Mgr. et Mgr. Barbora Richtrová, 2 hod.
2024 Základy psychosomatiky u dětí pro pomáhající profese – Indept, Mgr. Soňa Procházková, DiS., 12 hod.
2023 Specifika terapeutické práce s Poruchami příjmu potravy – Interse, Mgr. Kristýna Wohlinová, 5 hod.
2018 Vedení dětské skupiny pro děti s problémovým chováním – PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. a Mgr. Kateřina Spěváková, 8 hod.
2016 Úvod do motivačních rozhovorů – NÚV, PhDr. Jan Soukup, Ph.D., 16 hod.
A další: Základy koučovacího přístupu I., II. (2013,2014), Dyslexie a dysortografie prakticky (2016), Žák s problémovým chováním (2017), Aplikace podpůrných opatření u žáků s mentálním postižením nebo u žáků v hraničním pásmu inteligence (2018), Školská legislativa pro školská poradenská zařízení (2018), Kompetence a role asistenta pedagoga (2018)
Soukromá terapeutická praxe
Ve své soukromé praxi pracuji individuálně terapeuticky zejména s dětmi a dospívajícími. Se svými dvěma kolegy pracuji v terapeutickém mužsko-ženském páru s rodinami a páry. Poskytuji také krizovou intervenci a psychologické a výchovné poradenství. Z diagnostických metod dělám jen diagnostiku školní zralosti testem MaTeRs. Během svého působení na Vinohradech jsem s kolegyní vedla Růstovou skupinu pro děti, kterou bych v blízké budoucnosti ráda obnovila.
V současné době mne najdete ve Zdravotním středisku Tererova 1355/4, Praha 4, 149 00, kde jsem si od ledna 2025 zřídila svou vlastní pracovnu a uzpůsobila ji na míru potřebám mých malých i velkých klientů.
Dříve jsem soukromou praxi provozovala v pracovně Terapie MaVeTe v Komunitním centru Matky Terezy, U Modré školy 1
na Praze 4 (leden 2022 – prosinec 2024), v Terapii Vinohradská, Vinohradská 95 na Praze 2 (leden 2020 – srpen 2023) a v Poradně Praha, Francouzská 75/4 na Praze 1 (únor 2020 – prosinec 2020)


Předchozí pracovní zkušenosti
Po studiích jsem krátce působila v Národním ústavu pro vzdělávání na pozici psycholožky a speciální pedagožky na oddělení rovných příležitostí ve vzdělávání.
V lednu 2016 jsem nastoupila na ZŠ jako školní psycholožka a speciální pedagožka. Po ukončení studia speciální pedagogiky jsem se na plný úvazek začala věnovat pozici školní psycholožky a přijala funkci koordinátorky inkluze a vedoucí asistentů pedagoga. Hlavní náplní mé práce byly individuální konzultace s žáky, rodiči a učiteli a práce s třídními kolektivy. Krom toho jsem na škole vedla Růstovou skupinu, kroužek propojující relaxaci, imaginaci a arteterapii a další zájmové kroužky a soutěže.
Po třech letech jsem odešla na mateřskou dovolenou a od roku 2020 pracuji s klienty ve své soukromé terapeutické praxi.